11 Eylül 2008 Perşembe

ismail yk ençok satanlarda zirvede

2000 yılında kaset satışlarında başlayan düşüş, korsan mp3 sitelerinin açılması, hızlı internetin ve bilgisayar kullanımının yayılmasıyla 2007 ve 2008 yıllarında birçok albüm şirketinin kapanmasına yol açtı. Kaset ve CD satışlarının düşmesiyle müzik yapımcıları dünyada da yaygın olarak uygulanan yasal yollardan albümlerini dijital ortamda satılması için çalışmalara başladı. Mü-yap bu konuda dijital müzik platformu hazırladı. Dijital müzik satışı, fiziki satışların yok denecek kadar azalmasıyla çıkmaza giren birçok müzik yapımcısını ayakta tutuyor.
Bu durum alıştığımız albüm satış listelerini de tamamen değiştirdi. Artık albüm bazında satış listeleri yerine şarkı bazında satış listeleri düzenleniyor. Bunun en güzel örneklerinden biri ayda 2.000.000'un üzerinde şarkı indirilen yasal müzik satışı yapan aveamuzik.com sitesi. Haftalık olarak düzenlenen en güvenilir ve online olarak güncellenen Top 40 listesinde Türkiye'nin en çok satan şarkılarını görmek mümkün.
ENÇOK SATAN TOP 40
1
İsmail YK
Yar Gitme

2
Serdar Ortaç
Şeytan

3
Rafet El Roman
Sevdim Ama Sonu Yoktu

4
Ferhat Göçer
Biri Bana Gelsin

5
Sezen Aksu
Yol Arkadaşım

6
Petek Dinçöz
Frekans

7
Shantel
Disco Partizani

8
Yalın
Kalamadım

9
Murat Boz
Uçurum

10
Deniz Seki
Aptal

11
Gülben Ergen
Bay Doğru

12
Can Atilla
Rüzgarlar Sustuğunda

13
Burcu Güneş
Olmazsan Olmaz (Latino Mix)

14
İsmail YK
Bas Gaza

15
Sibel Tüzün
Aç Telefonu

16
Ferhat Göçer
Bizim Şarkımız

17
Gripin
Dalgalandımda Duruldum

18
Kibariye
Gidemem

19
Zara
Tez Gel Yarim

20
Feridun Düzağaç
Çok Aşık

21
Berdan Mardini
Hazırmısın

22
Gökhan Özen
Vah Vah

23
Kıraç
Yıkık

24
Tarkan
Pare Pare Tiesto Mix

25
Demet Akalın
Bebek

26
Baha
Firar

27
İbrahim Tatlıses
Kop Gel Günahlarından

28
Şebnem Ferah
Sil Baştan

29
Esma Er
Kimi Kimi

30
Çeşitli Sanatçılar
Recep İvedik

31
Gökhan Kan
Yavrum

32
Aslı Güngör
İzmir Bilir Ya

33
Yonca Lodi
Yeter

34
Betül Demir
Süper

35
Yüksek Sadakat
Ben Seni Arayamam

36
Cengiz İmren
Bilemedim ki Ben

37
Emre Aydın
Bu Kez Anladım

38
Fatih Ürek
Sus

39
Gece
Aşık mıyız?

40
Gülben Ergen
Sürpriz

0 yorum:

Yorum Gönder